בילגוראי פוזנר
המכנה המשותף היחיד בין בית”ר ירושלים, טרנדים אופנתיים ומחזור פחיות הוא בית היוצר של קרן פוזנר ושמוליק בילגוראי. השניים, יחד עם עוד שבעה אנשי צוות, מגבשים את אחד ממשרדי העיצוב הבולטים בתחום הקמעונאות.
בילגוראי פוזנר מעצבים יחד חוויות במתחמים קמעונאיים ובמשרדים כבר למעלה מ-13 שנים. השניים הכירו בתקופת לימודיהם. לאחר קריירה עצמאית התחילו לשתף פעולה בפרויקטים גדולים, משם הדרך לשותפות היתה קצרה.
הכול, חוץ משגרתי
המשרד היפהפה בו הם יוצרים ומגוון הפרויקטים המרשים יוצרים אווירה לא שגרתית. למעשה, גם הריאיון עצמו הוא הכול חוץ משגרתי. “אנחנו הפכים שמשלימים אחד את השני” מתארת קרן, “אני מינימליסטית ויותר מאופקת, שמוליק יותר אינטואיטיבי ורווי פרטים. אבל בבסיס שנינו מעצבים מודרניים שמאמינים שעיצוב טוב צריך לייצר סט של חוויות ורגשות”. העבודה המשותפת לימדה את שניהם לשים את האגו בצד ולהקשיב לרעיונות וקונספטים באופן פתוח ומקבל. את הישירות והענייניות הם מביאים גם אל מערכת היחסים עם הלקוח.
בילגוראי פוזנר מבינים עיצוב לא פחות משהם מבינים מיתוג ואסטרטגיה שיווקית. יעידו על כך הסלוגן שלהם: Design Does Business ורשימת לקוחות אשר מונה למעלה מ-80 מותגים מצליחים. “חשוב לנו שלקוחות שלנו ירוויחו. זאת הסיבה שהם באים אלינו, וזאת הסיבה שאנחנו עובדים כל כך קשה. בחנויות שנכנסו ועשינו שיפוץ המחזור על ב-20% וקיימות דוגמאות רבות גם לעלייה של 40%” מבהירה זאת קרן.
“אנחנו יודעים לדבר בשפת המותג ומבינים כיצד מיישמים אסטרטגיה עסקית באמצעים אדריכליים” מתאר שמוליק.
למה דווקא קמעונאות וביזנס? למה דווקא רשתות?
“זה מהיר ומדויק יותר. זה הרבה יותר אנליטי ומדיד. וזה מתאים לאופי הקונספטואלי שלנו. אנחנו יכולים לייצר את הרעיון, לגזור אותו לחנויות השונות וגם לייצר דינאמיות וצמיחה לאור טרנדים או מטרות עסקיות משתנות. זה מדבר ליזמים שחושבים בגדול ורואים אותנו כשותפים אסטרטגיים לאורך זמן”.
בפורטפוליו של הסטודיו דוגמאות לפרויקטים רבים לא שגרתיים. אחד מהם הוא חנות המחזור של קוקה קולה שנפתחה במתחם התחנה. העיצוב התבסס על טהרת ה-ready made והמחזור והיווה מגרש שעשועים לשימוש יצירתי בפחיות ובקבוקי משקה. קפיצה אל מגרש אחר היא אל חנות האוהדים של בית”ר ירושלים שעיצבו השניים ושזכתה להצלחה רבה.
מה הם העקרונות האדריכליים שלכם?
“בידול חומרי הוא אחד מהדברים החזקים ביותר שמנחים אותנו. אני אישית מאוד אוהבת שלקוחות מגיעים ונוגעים בקיר, בדלפק או בבמה. זה אומר שנוצר חיבור אינטואיטיבי ושהחומר גלם מספר להם סיפור מסוים” מספרת קרן.
“בניגוד לתזה השלטת, אנחנו לא יורדים לשטח, אלא מייצרים מפרטי בנייה מדויקים עד רמת הבורג. אנחנו מכיני תיקי ביצוע בהיקפים היסטריים אולי, אבל כשעובדים בשטח הכל ברור ומתקתק”, מרחיב שמוליק.
העובדה כי למשרד שליטה בשוק האופנה בישראל מרשימה ביותר. בתחום שבו שינוי הטרנדים דומה רק לקצב שינוי הקולקציות בחנות הסטודיו נדרש לחפש באופן תדיר פתרונות עיצוביים חדשים ודרכי ביטוי נוספות. במסגרת זאת, הסטודיו אמון על עיצוב בתפירה אישית של כלל הפריטים בחלל, מעבודות הנגרות, גופי התאורה והריהוט. העובדה כי כל רשת אופנה מציגה עולם שונה לחלוטין מעידה על החשיבה הפרטנית על כל מותג.
“אנחנו לא אדריכלי פנים שצריכים להשאיר חותם אישי. קודם כל זה המקום והמותג. היום זה חנות, מחר ספא ומחרתיים מעדנייה – לכל אחד מאלה אנחנו שואפים להקנות נוכחות עצמאית ואותנטית”, הם מסכמים.