ורד גינדי
מאחורי כל וואו עיצובי מסתתר רציונל ארגוני חזק
ורד גינדי מובילה את אחד המשרדים המצליחים והחדשניים בארץ לאדריכלות פנים לארגונים. היא מנהלת 20 עובדים, עשרות לקוחות במקביל, שעם כל אחד מהם היא בקשר לפחות פעם אחת ביום, ועובדת 16 שעות ביום. כך נראית תשוקה, אנרגיה ומסירות למקצוע.
“אני, וכל הצוות בסטודיו, מרגישים את האחריות שלנו היטב. זו אחריות שמביאה רצינות, העמקה ומצוינות בכל דבר שאנחנו עושים” מתארת ורד. ואכן, אפשר להבין זאת עם רשימת לקוחות שכוללת את GM, MICROSOFT, MobileEye, Google, מרצדס, מיקרוסופט ועוד; קמפוסים שמתפרסים על פני עשרות אלפי מ”ר; ופרויקטים שזוכים לסיקור רב ולעניין ציבורי.
“אנחנו ידועים כסטודיו שמעז. כמקום שמגיעים אליו כדי לשבור את הנראות המשרדית הרגילה וכדי להקנות למקום העבודה אופי יוצא דופן. מקורות ההשראה שלנו למשל הם לא משרדים בעולם, אלא גלריות, מסעדות ופאבים, תיאטראות וכולי”.
היסטוריה של אמביציה
בגיל 24 ורד עוד עמדה בצומת דרכים. כשמאחוריה תואר ראשון בפילוסופיה ולימודי מזרח אסיה(אז גם למדה יפנית וסנסקריט), קריירה במשרד הביטחון, תואר שני בפילוסופיה בטורונטו ותינוקת בדרך, היא עמדה בפני ההחלטה לאן לקחת את מסלול הקריירה שלה. בצומת הדרכים הזה ההתלבטות היתה בין לימודי דוקטורט בפילוסופיה, רפואה או אדריכלות. לבסוף, בחרה בלימודי אדריכלות באוניברסיטת טורונטו, אותם סיימה בהצטיינות. “הייתי ברמת מזל ללמוד באחת הפקולטות היוקרתיות בתחום ותחת אדריכלי-על כמו דניאל ליבסקינד ופרנק גרי” היא מספרת.
כשסיימה את התואר עבדה שנתיים במשרד שהתמחה בבנייה ציבורית ובגיל 30 חזרה לישראל.
ספרי לי על הקווים המנחים שלך בתכנון?
“אנחנו רואים את עצמנו כמעצבי סביבות עבודה. מאחורי ההגדרה המאוד רחבה הזאת עומד הרעיון שעיצוב המרחב מגדיר ומבטא פילוסופיה וחזון ארגוניים. ה-DNA הארגוני, תהליכי העבודה שהארגון רוצה להנחיל, תפיסה עסקית ומהות השינוי שהוא נערך לקראתו, עם המעבר למשרדים חדשים הם נושאים שאנחנו לומדים היטב.
אלמנט מרכזי נוסף שמנחה אותנו הוא ההיבט האנושי. אנחנו מנתחים את הפרסונות בארגון ומה הן צריכות כדי להצליח. אנחנו מגדירים מהי ו סביבת עבודה שמעודדות חדשנות, איך נראים תהליכי עבודה בריאים ומה צריכים עובדים אנרגטיים וערניים”, היא מספרת ומבהירה את הנקודה החשובה “בסוף, אנשים רואים את ה-WOW שייצרנו. את החלל המופלא והמאפשר. אבל צריך לזכור שמאחורי האפקט האסתטי מסתתר רציונל חזק שתומך במטרות של הלקוח”.
זה המקום לספר בכמה מילים על המשרד של ורד ועל צורות העבודה שבו. דמיינו חלל אורבני עם רצפת בטון יצוקה, קבלה רחבת ידיים ואזור המתנה עם תמונות ענק ושטיחים אלגנטיים, מטבח בנגרות קלאסית מעץ מלא ומאחוריו חלל סטודיו מודרני גדול ושמח לצוות העיצוב. השילוב הבלתי אפשרי הזה מאוזן ומדויק להפליא ומעניק למקום אווירה חמה, אקלקטיות ויצירתית שצועקת “לכו ליצור דברים נפלאים”.
ורד עצמה ויתרה על המשרד שלה לטובת מנהלות הצוותים שהיו צריכות מקום שקט לניהול לקוחות המשרד, ולא עושה סביב זה עניין רב מדי “העובדים הם אלה שעושים את 90% מהעבודה והם אלה שצריכים לקבל את התנאים האופטימליים. אגב, זה נכון לתפיסתי לכל ארגון. שכבת הניהול גם ככה נמצאת מעט מאוד במשרדים שלהם וזאת פשוט חלוקה נכונה של משאבים”.
מה הדברים שמדליקים אותך בעבודה שלך?
אני פריקית של טכנולוגיה, מערכות חכמות, אפליקציות וגאדג’טים. פה בסטודיו אני מקפידה על התוכנות הכי חדשות והיכולות הגרפיות והויזואליות הכי מתקדמות. הלקוחות שלנו רואים את התכנון שלנו בהדמיות תלת-ממד ונכנסים לסיור וירטואלי במשרדים העתידיים שלהם. זה דבר שמעיף אותם. אני מאמינה גם בסביבות עבודה חכמות ומשקיעה המון בלמידה שלהן, כדי שהעובדים של לקוחות שלי יהיו אפקטיביים יותר. זה יכול להיות שולחנות ארגונומיים ומתכווננים, חדרי ישיבות וירטואליים או אזורי כיף עם משחקים מדליקים.
מה זה אומר לנהל את אחד המשרדים הצומחים והמבטיחים בתחום?
“זה אומר לעבוד המון ובלי הפסקה” ורד אומרת בחצי חיוך, ומוסיפה “בשלוש השנים האחרונות הסטודיו שילש את עצמו ואת השינוי הייתי צריכה לעשות תוך כדי תנועה, שלא לומר ריצה. השינוי התחיל בהגדרת התפקיד שלי. היום אני בעיקר מתווה קונספטים ומנהלת תהליכים. ברמת הסטודיו, הצמיחה לימדה אותי ליצור תהליכי למידה והפרייה בתוך הצוות ולהבין איזה איש צוות יהיה נכון לי לגייס כדי להכניס יכולות או כישורים חדשים. ואולי הדבר הכי חשוב שלמדתי הוא להקיף את עצמי בהרבה יועצים חכמים יותר ממני”.